چگونه طراح سایت حرفه ای شوم

چگونه طراح سایت حرفه ای شوم

طراحی سایت یعنی چه؟

یک طراح سایت حرفه ای مانند بسیاری از مشاغل برای کسب موفقیت به پشتکار و دانش فنی نیاز دارد. به یاد داشته باشیم که هیچ موفقیتی یک شبه به دست نخواهد آمد. در این مقاله سعی می کنیم تا به پرسش های شما در مورد طراحی سایت و این که چگونه تبدیل به یک طراح سایت شوید پاسخ دهیم.

طراحی سایت هنر برنامه ریزی و تدوین استراتژی است که برای نمایش صفحات وب سایت در نظر گرفته می شود . با ترکیب عناصر بسیار از جمله عکس، ویدئو،متن و انیمیشن می توان به طراحی صفحات سایت پرداخت.

بسته به نظر کارفرما این طراحی می تواند از چندین ساعت تا چندین روز طول بکشد. البته مهارت و توانایی یک طراح نیز در مدت زمان پروژه طراحی تاثیر گزار خواهد بود.

آیا طراحی سایت سخت است؟

برای اینکه به این پرسش پاسخ دهیم به این مطلب توجه کنید که این شغل نیازمندداشتن اطلاعات به روز، دانش فنی و کار بر روی پروژه های عملی است. اگر می خواهید به یک طراح سایت حرفه ای و متخصص در این زمینه تبدیل شوید باید زمان بسیاری را برای یادگیری صرف کنید.

نگران نباشید اگر مبتدی هستید با گذراندن دوره های طراحی سایت می توانید آگاهی لازم را کسب کنید و با راه اندازی یک سایت شخصی تجربه مورد نیاز خود را به دست اورید.

 

اهمیت طراحی سایت

با افزایش چشم گیر فعالیت کسب و کارها در فضای آنلاین،  داشتن وب سایت و فعالیت گسترده در آن به یکی از چالش های این حوزه تبدیل شده است.

وجود یک فضای کاربر پسند و پویا می تواند مشتریان فراوانی را به سوی شما روانه کند. تنها کافی است از پلتفرم های ساده و کاربر پسند استفاده کنید با کمک طراح سایت حرفه ای و طراحی یک وب سایت به سادگی می توانید به این هدف خود برسید. تمایل دارید بیشتر با وب سایت آشنا شوید؟ پیشنهاد می کنیم مقاله وب سایت چیست را مطالعه نمایید.

 

چگونه طراح سایت حرفه ای شوم؟

شما برای  تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای به یک نقشه  راه برای رسیدن به هدف نیاز دارید. بنابراین در طی این مسیر فقط به دانش تئوری اکتفا نکنید و علاوه بر کسب آگاهی تجربه عملی خود را هم افزایش دهید.

چگونه طراح سایت حرفه ای شوم؟

برای طراحی سایت از کجا شروع کنم

قدم اول یادگیری زبان HTML

html یک زبان نشانه گزاری است آن را با زبان برنامه نویسی اشتباه نگیرید. این زبان نشانه گزاری در صفحات وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. با کمکhtml ما میتوانیم از تگ ها استفاده صحیحی داشته باشیم ( تگ هایی مانند تگ تایتل ، تگ متا دیسکریپشن و ..)

قدم دوم یادگیری CSS

HTML مانند یک چهارچوب برای سایت شما  عمل می کند ولی درک این زبان برای کاربران امکان پذیر نیست. اینجاست که زبان CSS به کمک یک طراح سایت می شتابد تا با استفاده از آن رنگ و فونت و سایر عناصر وب سایت به زیبایی طراحی شوند.

قدم سوم یادگیری Javascript

بعد  از تسلط بر html  و css نوبت به زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت می رسد   javascript سایت شما را پویا می کند. حتما می پرسید پویا کردن سایت یعنی چه ؟ در ادامه توضیح مختصری در مورد سایت های استاتیک و داینامیک (پویا) می دهیم.

سایت ایستا

در حال حاضر تعداد سایت های ایستا بسیار کمتر از گذشته است می دانید چرا؟ چون این سایت ها نیازمند به روز رسانی آن هم به صورت مداوم نیستند و عناصر سازنده آن ها ثابت است در این گروه از سایت ها با کاربران تعاملی برقرار نمی شود.

سایت پویا

سایت های پویا درست مانند شبکه های اجتماعی با کاربران خود تعامل دارند و به همین دلیل به آن ها پویا گفته می شود. در طراحی این نوع از وب سایت ها از زبان برنامه نویسی جاوااسکریپ استفاده می شود.

قدم چهارم استفاده از PHP

این زبان به شما کمک می کند تا بین پایگاه داده و کاربر و سرور ارتباط برقرار کنید، به این معنی که اطلاعات را از کاربر دریافت کنید و بعد از پردازش، آن ها را مجددا به کاربر برگردانید.

مراحل لازم برای طراح سایت حرفه ای شدن

وردپرس

بعد از آشنایی با مراحل مختلف برای تبدیل شدن به طراح سایت حرفه ای به سراغ وردپرس می رویم. wordpress یک سیستم مدیریت محتوای محبوب در جهان است، که امکان طراحی انواع سایت ها را فراهم می کند.

شما با اضافه کردن انواع افزونه ها در وب سایت خود مانند yoast(بهبود محتوا و سئو سایت) contact form (ساخت فرم تماس) و بسیاری از افزونه های کاربردی دیگر و قالب های متنوع تنها چند قدم تا تبدیل شدن به یک طراح  سایت حرفه ای فاصله دارید. بدون اینکه به یادگیری زبان برنامه نویسی بپردازید می توانید به راحتی انواع وب سایت های فروشگاهی و خبری و شخصی را طراحی کنید.

برای آشنایی بیشتر با ورد پرس مقاله سیستم مدیریت محتوا چیست را مطالعه نمایید.

روش های یادگیری طراحی سایت

اگر در رشته های IT  و یا کامپیوتر تحصیل نکرده اید و به دانش برنامه نویسی تسلط ندارید نگران نباشید  همان طور که گفتیم می توانید با یادگیری وردپرس و کسب تجربه لازم در این حرفه تبدیل به یک طراح سایت حرفه ای شوید.

برای شروع یادگیری و تبدیل شدن به طراح سایت حرفه ای نیز دو راه پیش رو دارید، یا از منابع رایگان در گوگل استفاده کنید و یا در دوره های آموزشی موسسات  معتبر و سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنید.

البته که پیشنهاد ما راه دوم است چرا که مباحث این رشته تخصصی است و بهتر است از تجربیات اساتید و اهل فن استفاده کنید تا هر جا به مشکل برخوردید به راحتی کمک بگیرید. اما فراموش نکنید برای تبدیل شدن به یک متخصص متبحر و حرفه ای بهتر است در رشته هایی مانند UI و UX هم مطالعاتی داشته باشید. این مهارت ها می تواند به شما کمک کند تا بهتر با کاربران تعامل داشته باشید.

UI(user interface)

UI یا طراحی رابط کاربری در واقع  دیزاینرها از جمله افرادی هستند که به طراحان سایت کمک می کنند تا سایت ظاهر بهتری داشته باشد.و کاربر راحت تر در آن به جستجو و کنکاش بپردازد. همان طور که گفتیم بهتر است یک طراح سایت حرفه ای با این مفهوم آشنا باشد.

UI نقش مهمی در جذب و حفظ مخاطبان در یک وب سایت بازی می کند. پس اگر قصد دارید به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید بهتر است تا حدی به این دانش نیز مسلط باشید.

یو آی یا رابط کاربری تمام مواردی است که کاربر روی صفحه سایت مشاهده می کند مانند دکمه ها ، رنگ ها و تصاویر ویدئو ها و…

UX(user experience)

UX همان تجربه کاربر در سایت شماست. کاربر باید بتواند با سایت ارتباط برقرار کند و هر انچه نیاز دارد به سادگی در دسترس  باشد.

این موضوع به اندازه ای UI در سایت اهمیت دارد و در صورتی که کاربر نتواند رابطه خوبی را برقرار کند و یک تجربه لذت بخش و کاربردی نداشته باشد بدون شک از سایت خارج می شود.  پس نیاز است به این مهارت نیز تا حدی تسلط داشته باشید.

در آمد طراحان سایت

بعد از کرونا سبک زندگی بسیاری از افراد تغییر کرد و خریدهای آنلاین افزایش یافت، این عمل باعث شد که حتی کسب وکارهای سنتی هم به فکر طراحی سایت و فروش کالا و خدمات خود از این طریق باشند.

پس نیاز به استخدام طراح سایت حرفه ای و افرادی که بتوانند سایت را پشتیبانی کنند زیاد شد. با توجه به افزایش فعالیت کسب و کارها در فضای آنلاین می توان به این نتیجه رسید که شغل طراحی سایت در آینده ای نه چندان دور از بازار کار خیلی بهتری نسبت به امروز برخوردار باشد.

طراح سایت حرفه ای

پس کسب تجربه لازم شما به عنوان یک طراح سایت می توانید در یک شرکت استخدام شوید یا اینکه به صورت فریلنسری یا آزاد کار کنید و درآمد متخصصین این حوزه به میزان مهارت و  تجربه آن ها بستگی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید نیاز به داشتن وب سایت را مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

اگر مقاله چگونه طراح سایت شوم را مطالعه کردید. تبریک می گوییم شما اولین گام برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای را برداشتید.

اگر هم صرفا قصد داشتید با این حرفه بیشتر آشنا شوید و از خدمات طراحی سایت برای کسب وکار خود استفاده نمایید می توانید با بانوی طراح سایت در مشهد در تماس باشید.

به این مقاله امتیاز دهید !
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعرفه هزینه طراحی وب سایت

سایت شخصی

خرید هاست و دامنه یکساله + پشتیبانی یکساله + سئو اولیه + گواهی ssl و امنیت مقدماتی : 3 الی 4 میلیون

سایت شرکتی

خرید هاست و دامنه یکساله + پشتیبانی یکساله + سئو اولیه + گواهی ssl و امنیت مقدماتی : 4 الی 5 میلیون

سایت فروشگاهی

خرید هاست و دامنه یکساله + پشتیبانی یکساله + سئو اولیه + گواهی ssl و امنیت مقدماتی + درگاه پرداخت : 5 تا 7میلیون

شیوه پرداخت

50% زمان عقد قرارداد + 20% زمان ارائه طرح و ساختار اولیه + 30% زمان تحویل پروژه